آرشیو مهر ماه 1399

معرفي بهترين روش ها براي افزايش فروش سايت

تاثير بازاريابي پيامكي بر كسب و كارها

۸۹ بازديد

 

  • ارسال جديدترين اطلاعات و اخبار در سريع ترين زمان

كدام يك از روش هاي بازاريابي را سراغ داريد، كه با بالاترين سرعت ممكن، جديدترين اطلاعات و اخباري كه براي مخاطبين مفيد مي باشد را، به مخاطبين هدف خود برساند. بازاريابي پيامكي در عين سادگي، داراي چنين قابليت هايي مي باشد. اگر مخاطبين خود را بشناسيد، قطعاً به نيازهاي آن ها نيز اشراف داريد. بنابراين مي توانيد به محض اين كه اطلاعات يا اخبار مهمي كه نياز مخاطبين شما را تأمين مي كند، را در كوتاه ترين زمان و در يك متن كوتاه براي آن ها ارسال كنيد و آن ها غافلگير و هيجان زده مي شود.

پس از نوشتن متن پيامك تنها با يك كليك مي توانيد پيامكتان را ارسال كنيد و اوحداكثر 3 دقيق بعد پيامكتان را دريافت مي كند. اين زمان كوتاه براي تبليغات و اطلاع رساني كسب و كارتان فوق العاده است.

  • بالاترين دقت در تبليغات

تأثير بازاريابي پيامكي بر كسب و كارها، زماني راندمان و بهره وري از اين روش را افزايش مي دهد كه يك متن خلاصه و درعين حال ساده و موثر، با نهايت دقت به مخاطبين شما منتقل شود. در اين مرحله به كار گيري خلاقيت، نقش به مراتب بالاتري دارد.

بايد سعي كرد تا با نوشتن يك متن متفاوت و منحصر به فرد، هر مخاطبي را جذب كرد. همچنين از ديگر مزاياي اين بازاريابي همين استفاده از خلاقيت در نوشتن متني در حد يك يا دو جمله است كه هم موثر و جذاب باشد و هم اين كه تا ابد در ذهن مخاطب حك شده و پايدار باقي بماند.




 

  • ارزان ترين و مقرون به صرفه ترين روش بازاريابي

شايد به نظر برسد، كه بازاريابي پيامكي پرهزينه و پر زرق و برق است كه تا اين حد موثر واقع مي شود. چون هميشه تصور بر اين است كه موفقيت در كسب و كار، ارتباط مستقيمي با هزينه و سرمايه گذاري آن دارد و اگر اين بازاريابي  موفقيت آميز است، پس هزينه گزافي بايد براي آن صرف شود. درصورتي كه تأثير آن بر كسب و كارها، علل ديگري دارد. در واقع، بازاريابي از طريق ازسال پيامك يك شيوۀ ارزان مي باشد.



  • تأثير متن نوشته شده براي ارسال

تأثير بازاريابي با پيامك بر كسب و كارها،ارتباط مستقيم با متن ارسالي شما دارد. بنابراين، اهميت و ميزان تأثير گذاري متن اس ام اس را به شدت جدي بگيريد. گاهي اوقات، پيش آمده است كه، فقط يك كلمه در متن پيامك باعث استقبال گسترده از طرف مخاطبيني كه اس ام اس تبليغاتي را دريافت كرده اند، شده است. متن اس ام اس، بايد دقيق، جذاب و خلاقانه باشد. مردم هميشه از تنوع و تمايز استقبال مي كنند.

از جمله ها يا حتي كلمات كليشه اي استفاده نكنيد. با در نظر گرفتن خواسته و نيازهاي مخاطبيني كه آن ها را مي شناسيد، در همين مرحله مي توانيد مخاطب را جذب كرده و او را به يك هدف دائمي تبديل كند.
بنابراين، تأثير بازاريابي پيامكي بر كسب و كارها، به متني كه آماده كرده و قصد ارسال آن را داريد، به شدت وابستگي دارد.

  • معرفي برند

يكي از مهم ترين مزاياي بازاريابي پيامكي براي كسب و كارها اين است كه با خيال راحت مي توانيد، برند خود را با هزينه اي بسيار پايين معرفي كنيد. معرفي برند در پيامك هاي تبليغاتي باعث مي شود به راحتي وارد بازار رقابتي شويد. ولي فراموش نكنيد كه، هميشه رقيب وجود دارد. بنابراين، تداوم و پيوستگي در تداوم اين پروسه همراه با رعايت نكات ريز و درشت آن و همچنين ارسال اس ام اس تبليغاتي يا مناسبتي در هر زمينه اي مي تواند در تاثير گذاري پيامك هاي ارسالي بسيار موثر باشد.

 سعي كنيد جهت رسيدن به بيشترين تأثيردر بازاريابي اس ام اسي بر كسب و كارتان، به يك دورۀ محدود بسنده نكنيد. بايد پيگير باشيد. در هر پيامكي، اطلاعات مربوطه به پيامك هاي قبلي را ادامه دهيد. اما با متن هاي تصاعدي و متفاوت، با اين منظور كه ارتباط با مخاطبين را صميمانه تر و مستحكم تر كنيد. آن گاه است كه تأثير بازاريابي پيامكي را بر كسب و كار خود كاملاً مشاهده خواهيد كرد.

 

  • صرفه جويي در زمان

اين مزيت را دست كم نگيريد، مزيتي كه مقولۀ زمان را هدف قرار داده است. امروزه، زمان، بسيار بيشتر از گذشته، اهميت دارد. بله! وقت طلاست ! صرفه جويي در زمان و ارسال سريع و بدون كوچك ترين تأخير از مزاياي ديگر بازاريابي با ارسال پيامك انبوه است كه تأثير اس ام اس ماركتينگ را بر كسب و كارها را بيش از پيش جلوه گر كرده است. سريع ترين ارسال اطلاعات مفيد به مخاطبين، فقط در ارسال پيامك انبوه ديده مي شود.

  • نرخ تحويل بالا

 
به دليل اينكه بيشتر مردم موبايل هاي خود را بيشتر ساعات شبانه روز به همراه دارند و تقريبا تمام دستگاه هاي تلفن همراه امكان ارسال و دريافت پيامك دارند، طبيعي است كه ارسال پيامك تبليغاتي انبوه نرخ تحويل بالايي داشته باشد. براي تحقيق بيشتر در اين مورد مي توانيد نرخ تحويل پيامك را با ايميل مقايسه كنيد. از آنجايي كه تحويل پيامك همانند ايميل نياز به اتصال به اينترت ندارد مي توانيد دريابيد كه مزيت ارسال پيامك بسيار بيشتر از ايميل است.




  • ارتباط مستقيم با مخاطبين و حتي ايجاد رابطه اي صميمانه

 
يكي از مزيت هاي اس ام اس ماركتينگ اين است كه شما مي توانيد متن پيامك را شخصي سازي كرده و رابطه اي صميمانه تر برقرار كنيد. روي صحبت شما در متن پيامك تبليغاتي مخاطبتان است. پس اگر او مشتري با سابقه شماست به او نشان دهيد كه اورا مي شناسيد. شما مي توانيد با استفاده از مشخصات وي به او اين اطمينان را بدهيد كه براي او ارزش قائل هستيد.
 بنابراين، مشاهده مي كنيد كه بازاريابي پيامك، با داشتن مزايايي منحصر به فرد، جايگاه خود را تثبيت كرده است. تأثير بازاريابي پيامكي بر كسب و كارها، با توضيحاتي كه خدمت شما داديم، اكنون ملموس تر جلوه مي كند.

پنل اس ام اس ابزار بازاريابي پيامكي


اما نكته مهمي كه در اين رابطه بايد به آن توجه داشته باشيد ابزار ارسال پيامك هاي تبليغاتي است. در حقيقت پنل اس ام اس مهم ترين ابزاري است كه شما به آن نيازداريد.
شما مي توانيد با خريد پنل هميار اس ام اس ضمن برخورداري از يك پنل با كاربري ساده براي ارسال و دريافت پيامك، متن پيامك هاي خود را شخصي سازي كرده، زمان ارسال هاي آينده آن را از پيش تنظيم كنيد، بانك شماره تلفن هاي هدفمند براي دستيابي به مخاطبين در اختيار داشته باشيد و مهم تراز همه از تعرفه پايين پيامكي استفاده كرده و در صرف هرينه هاي تبليغاتي خود صرفه جويي كنيد.

منبع 

براي ديده شدن بهتر است يك سايت راه اندازي كنيد

۱۰۴ بازديد

چند وقت پيش، يكي از افراد بسيار فعال در حوزه آموزش فروش بيمه را ديديم. اين فرد تا همين دو سه سال پيش، در فروش دستي داشت. اما اخيرا مثل قبل شناخته شده نبود. فهميديم دليل اصلي‌اش اين بوده كه وارد فضاي آنلاين نشده است. تصميم داشته آموزش فروش را سنتي ادامه دهد. در مقابل، افرادي كه تجربه كمتري داشتند پيشرفت زيادي كرده‌اند؛ چون آن‌ها صاحب يك وب سايت و پيج اينستاگرام فعال بوده‌اند.

مي‌خواهم اين را بگويم، كه ديگر مثل قبل، براي آموزش نيازي نيست حتما آموزشگاه يا مؤسسه داشته باشيد. داشتن يك وب سايت و پيج اينستاگرام همان كار را، بلكه با قدرت بيشتر برايتان انجام مي‌دهد. هر كسي از هرجاي دنيا مي‌تواند شما را ببيند. در ادامه بيشتر راجع به آموزش آنلاين صحبت مي‌كنيم.

هر كسي اسم شما بشنود، اولين كاري كه مي‌كند اين است، كه آن را گوگل مي‌كند. اگر وب سايت داشته باشيد، وارد آن شده و بيشتر با شما آشنا مي‌شود. اگر چيزي پيدا نكند، همان لحظه بيخيال‌تان مي‌شود. پس فرصت ديده شدن را از خودتان نگيريد.

مهارتي داريد كه بتوانيد آن را در سايت آموزش دهيد؟

 

يكي از كاربران ما در پيانو مهارت خوبي داشت. قصد داشت اين مهارتش را به ديگران آموزش دهد. از ما خواست اگر سايتي را مي‌شناسيم، كه بتواند در آن آموزش دهد، به او معرفي كنيم. اينكه تصميم گرفته بود مهارت خود را به صورت آنلاين آموزش دهد، خيلي خوب بود؛ اما به يك چيز فكر نكرده بود. به او گفتم چرا خودت يك سايت نميزني؟

يك سايت شخصي راه اندازي كن، با اين كار هم خودت را معرفي مي كني، هم مي تواني در آن دوره هاي آموزشي بگذاري. هم مي تواني آنلاين تدريس كني، هم اينكه با معرفي خودت، افراد براي آموزش به سمتت مي آيند. هيچ نيازي به ديگران هم نداري.

آموزش در سايت، يكي از راه‌هاي كسب درآمد بالا در اينترنت است. معمولا هر چيزي را كه بتوانيد حضوري آموزش دهيد، آنلاين هم مي توانيد انجامش دهيد. مثلا آموزش زبان، آموزش موضوعات روانشناسي، آموزش هنر و صنايع دستي، آموزش راه اندازي كسب و كار، آموزش فتوشاپ، آموزش برنامه نويسي و هر موضوعي كه فكرش را كنيد.

اگر بخواهيد فايل‌هاي آموزشي در سايت بگذاريد، بايد يك سايت فروش فايل داشته باشيد كه در ادامه راجع به آن هم صحبت مي‌كنم.

آموزش ساخت سايت و فروشگاه اينترنتي به زبان ساده

 

ساخت سايت به آن پيچيدگي كه شنيده‌ايد، نيست. البته روش هاي سخت هم دارد. ولي شايد بهتر باشد تا وقتي روش هاي ساده وجود دارد، از اين روش ها استفاده كنيد.

ساده ترين روش ساخت سايت استفاده از سايت ساز است. وقتي از سايت ساز استفاده مي كنيد هر چيزي كه براي سايت نياز داريد در قالب يك بسته و به صورت يكجا به شما داده مي شود. يعني درگير كارهايي مانند خريد هاست، دامنه، قالب و پيدا كردن پشتيبان نمي شويد. در اين روش نيازي نيست كدنويسي و دانش فني بلد باشيد.

يك نمونه آن، سايت ساز پرتال است. اين سايت ساز را چند سال پيش يك تيم حرفه‌اي در داخل كشور طراحي كرده‌اند. هر روز هم در حال ارتقا و توسعه است.

براي ساخت سايت در پرتال چند دقيقه حواستان را به من بدهيد. اصلا كار سختي نيست. اين را تنها زماني كه انجامش داديد، متوجه مي شويد. در «آموزش ساخت سايت» توضيح داده ايم. اما بگذاريد خلاصه‌اي از آن را هم اينجا بگويم.

براي طراحي سايت ابتدا يك سايت تستي ايجاد كنيد.

دو بخش دارد: سايت و فروشگاه. هر كدام را كه بخواهيد انتخاب مي كنيد. براي ايجاد سايت تنها يك شماره تلفن بايد وارد كنيد. بعد از آن وارد پنل مديريت مي شويد. تعدادي ويديوي آموزشي مي بينيد. راجع به اينكه چگونه قالب انتخاب كنيد، چگونه در سايت محتوا يا محصول بگذاريد؛ چگونه دامنه ثبت كنيد و...

تازه علاوه بر آن، تيم پشتيباني ۲۴ ساعته در دسترس است تا هر سوالي داشته باشيد بپرسيد.

چگونه سايت فروش فايل داشته باشيم؟

 

در بخش قبل راجع به آموزش در سايت صحبت كردم. اگر بخواهيد آموزش هاي تان را به صورت فايل دانلودي در سايت بگذاريد، بايد يك سايت فروشگاهي فايل داشته باشيد. ماهيت اين سايت با فروشگاه تفاوتي ندارد. فقط اينكه به جاي محصول فيزيكي، فايل داريد.

پس اگر مي خواهيد چنين فروشگاهي را ايجاد كنيد، به همان روش قبلي كه آموزش دادم عمل كنيد. اگر هنوز ايده اي راجع به فايل‌ها نداريد، كمي بيشتر راجع به مهارت‌هاي‌تان فكر كنيد. ببينيد در چه زمينه اي مي توانيد آموزش دهيد. البته انواع ديگر فايل مانند نرم افزار، فيلم، موسيقي و فايل پي دي اف را هم مي‌توانيد در آن بگذاريد.

مثلا يك نمونه آن، سايت دكتر شيري است كه فايل‌هاي آموزشي زيادي در زمينه روانشناسي دارد.

براي بالا آمدن سايت در گوگل چه نكاتي را بايد رعايت كنيم؟

 

خب حالا فرض كنيم كه موضوع يا محصول سايت تان را انتخاب كرده‌ايد. افراد چگونه بايد شما را پيدا كنند؟ اينجاست كه معمولا سر و كله سئوي سايت پيدا مي شود. احتمالا خودتان هم چيزهايي راجع به آن شنيده‌ايد. سئو روشي طبيعي براي بالا آمدن سايت در نتايج جستجو است.

منبع مقاله

تبليغات كليكي چيست؟

۱۰۳ بازديد

تبليغات كليكي (PPC) يكي از محبوب‌ترين شيوه‌هاي انجام تبليغات در فضاي آنلاين هستند. تبليغات كليكي در سال ۱۹۹۶ براي اولين بار معرفي شدند. مطابق آمار ارائه شده توسط SocialMediaToday در سال ۲۰۱۷ هفت ميليون تبليغ‌دهنده بيش از ۱۰.۱ ميليارد دلار را به تبليغات كليكي اختصاص داده‌اند و شركت‌هاي بزرگ و شناخته شده سهم بزرگي از هزينه‌هاي بازاريابي خود را به تبليغات كليكي اختصاص مي‌دهند. براي مثال شركت آمازون سالانه بيش از ۵۰ ميليون دلار از بودجه بازاريابي خود را صرف تبليغات كليكي مي‌كند.

تبليغات كليكي يكي از محبوب‌ترين روش‌هاي تبليغات در ميان كسب‌وكارهاي ايراني است. احتمالا همينطور كه در حال خواندن اين مقاله هستيد مثال‌هاي متعددي از برندهاي ايراني كه قبلا تبليغات كليكي آن‌ها را در فضاي وب ديده بوديد به خاطر بياوريد. در اين مقاله ما قصد داريم در مورد تبليغات كليكي، انواع تبليغات كليكي، مزيت‌ها و معايب تبليغات كليكي،كسب درآمد از تبليغات كليكي و در نهايت تعرفه‌هاي تبليغات كليكي صحبت كنيم.

تبليغات كليكي چيست؟

تبليغات كليكي (Pay Per Click) به تبليغاتي اشاره دارد كه در آن‌ها تبليغ‌دهندگان تنها به ازاي كليك انجام شده به روي تبليغات خود در رسانه‌هاي ناشر، هزينه پرداخت مي‌كنند. در اين روش تبليغ‌دهندگان براي نمايش‌هايي كه منجر به كليك نمي‌شوند هيچ هزينه‌اي پرداخت نمي‌كنند.

 

تبليغات PPC يا تبليغات CPC؟

زماني كه از تبليغات كليكي صحبت مي‌شود معمولا دو عبارت CPC و PPC مشابه پنداشته مي‌شوند و برداشت اشتباه از اين دو عبارت مي‌تواند باعث سردرگمي تبليغ‌دهندگان شود. در ادامه هر دو عبارت را به صورت خلاصه تعريف مي‌كنيم.

پرداخت به ازاي كليك (PPC)

PPC كوتاه شده Pay Per Click يا پرداخت به ازاي كليك است و به شيوه پرداخت هزينه تبليغات اشاره دارد. در اين شيوه پرداخت تبليغ‌دهندگان به ازاي هر كليك انجام شده در رسانه‌هاي ناشر به روي تبليغاتشان به ناشر مبلغ مشخصي پرداخت مي‌كنند.

هزينه هر كليك (CPC)

CPC كوتاه شده ***t Per Click و به معناي هزينه هر كليك است. هزينه هر كليك زماني به كار مي‌رود كه شما در حال برنامه‌ريزي و اجراي كمپين‌هاي تبليغاتي خود به صورت پرداخت به ازاي كليك (PPC) هستيد و هزينه‌اي كه در نظر داريد براي هر كليك بپردازيد را CPC مي‌ناميد.

 

انواع تبليغات كليكي

همسان (Native)

در ايران تبليغات همسان از جمله محبوب‌ترين روش‌هاي انجام تبليغات براي برندهاي بزرگ هستند. در تبليغات همسان، محتواهاي تبليغاتي تبليغ‌دهندگان در قالب تصوير و متن به كاربران نشان داده مي‌شود. تبليغات همسان در ايران معمولا در قالب مطالب پيشنهادي (Recommendation Ads) و در محيط سايت‌ها به كاربران نشان داده مي‌شوند. در ادامه يك نمونه تبليغات همسان مديااد را در سايت ورزش۳ مشاهده مي‌كنيد.

تبليغات در جستجو (Search Ads) يكي ديگر از روش‌هاي بسيار محبوب انجام تبليغات در ايران است. در اين نوع تبليغات محتواي تبليغاتي تبليغ‌دهندگان در نتيجه جستجوي كاربران اينترنت و در صورت مرتبط بودن با عبارت جستجو شده توسط كاربران به آن‌ها نشان داده مي‌شود. يكي از ملموس‌ترين مثال‌هاي تبليغات در جستجو، تبليغات گوگل (Google Ads) هستند. در تبليغات گوگل تبليغ‌دهندگان كلمات كليدي مرتبط با كسب‌وكار خود را تعريف كرده و گوگل با استفاده از الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي خود و با توجه به ميزان ارتباط آن كلمات كليدي با عبارات جستجو شده توسط كاربران، محتواهاي تبليغاتي تبليغ‌دهندگان را به آن‌ها نشان مي‌دهد.

در كنار تبليغات گوگل (Google Ads)، نوع ديگري از تبليغات جستجو كه در ايران محبوب و مورد استفاده برندهاي بزرگ است، تبليغات جستجوي كافه‌بازار (CafeBazaar Search Ads) است. در تبليغات جستجوي كافه‌بازار صاحبان اپليكيشن مي‌توانند پس از تعيين كلمات كليدي مرتبط به كسب‌وكار خود و ثبت محتواهاي تبليغاتي، تبليغات خود را در نتيجه جستجوي كلمات كليدي مرتبط با كسب‌وكارشان در قسمت جستجوي نام اپليكيشن در كافه‌بازار به كاربران نمايش دهند.

ريتارگتينگ (Retargeting)

تبليغات ريتارگتينگ (Retargeting) نوع ديگري از تبليغات كليكي هستند كه به سبب عملكرد مناسب خود و نتايج مطلوبي كه براي تبليغ‌دهندگان رقم مي‌زنند در طي سال‌هاي گذشته در ميان تبليغ‌دهندگان محبوب شوند. در تبليغات ريتارگتينگ تبليغ‌دهندگان، كاربراني كه حداقل يك بار از سايت تبليغ‌دهنده بازديد كرده‌اند را در محيط اينترنت شناسايي و تبليغات مرتبط با هر كاربر را به او نشان مي‌دهند. از جمله مزيت‌هاي كليدي اين نوع تبليغات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • قابليت بهينه‌سازي پيشرفته
  • قابليت هدف‌گيري دقيق
  • بهبود تصوير برند

 

ريتارگتينگ محصول (Product Retargeting)

تبليغات ريتارگتينگ محصول (Product Retargeting) نوع پيشرفته‌تري از تبليغات ريتارگتينگ هستند. در اين نوع تبليغات تبليغ‌دهندگان كاربران سايت خود را در محيط اينترنت شناسايي مي‌كنند و محصولي را كه كاربر قبلا در سايت تبليغ‌دهنده مشاهده كرده بود به او نشان مي‌دهند. با توجه به اينكه كاركرد اصلي اين نوع تبليغات نشان دادن محصول ديده شده توسط كاربر در محيط اينترنت به كاربر است، اين نوع تبليغات بيشترين استفاده را براي تبليغ‌دهندگان مالك سايت‌هاي فروشگاهي دارند.

 

تبليغات بنري (Banner Ads)

تبليغات بنري از جمله ابتدايي‌ترين نوع تبليغات اينترنتي هستند كه در ابتدا به صورت اجاره‌اي (Rent) و پرداخت به ازاي نمايش (CPM) به تبليغ‌دهندگان ارائه مي‌شدند. در طي سال‌هاي گذشته رسانه‌هاي ناشر تبليغات به ارائه تبليغات بنري به صورت پرداخت به ازاي كليك (PPC) روي آورده‌اند. تبليغات بنري همانطور كه از نام آن‌ها برداشت‌ مي‌شود به صورت بنري و معمولا در بالا و ستون‌هاي كناري سايت‌هاي ناشر تبليغات ارائه مي‌شوند. در تصوير زير يك نمونه تبليغ بنري از سايت ورزش۳ را مشاهده مي‌كنيد.

منبع : مديااد