۲۵ روش براي افزايش اعضاي كانال تلگرام

معرفي بهترين روش ها براي افزايش فروش سايت

۲۵ روش براي افزايش اعضاي كانال تلگرام

۱۹۷ بازديد

راهكارها و روش‌هاي افزايش اعضاي كانال تلگرام

حدود دو سال از معرفي كانال‌ها در پلتفرم تلگرام مي‌گذرد. در اين مدت، روزبه‌روز بر اهميت و كاربردهاي كانال‌هاي تلگرام افزوده‌شده است. اين روزها ايجاد و راه‌اندازي كانال تلگرام، يك اقدام بديهي و اجتناب‌ناپذير در هر فعاليت اقتصادي، اجتماعي، سياسي، ورزشي و هر فعاليت ديگري است كه مستلزم اطلاع‌رساني به طيفي از مخاطبان باشد. در مقاله پيش رو، تلاش مي‌كنم راهكارهايي عملياتي براي افزايش اعضاي كانال تلگرام را به شما معرفي كنم.

 

مقدمه

براي نشان دادن اهميت كانال‌هاي تلگرام به‌عنوان يك ابزار مؤثر در بازاريابي ديجيتال، مخصوصاً در جغرافياي ايران، نياز به تلاش زيادي نيست. پيش‌بيني نتايج انتخابات با كمتر از ۱% خطا با استفاده از داده‌هاي موجود در كانال‌هاي تلگرام توسط هوش مصنوعي كه امسال شركت‌كنندگان در چالش هوش مصنوعي انجام شد، استدلالي قابل دفاع بر استفاده فراگير ايرانيان از تلگرام است.

علاوه بر آن، آمارهايي كه از منابع مختلف به دست مي‌رسد، و مخصوصاً گزارش‌هاي آماري كه اخيراً مركز ملي فضاي مجازي ايران منتشر نموده، گواهي بر حجم بالاي استفاده مخاطبان ايراني از اين پلتفرم پيام‌رسان است.

در بين امكانات متنوع تلگرام، كانال‌هاي تلگرام از اهميت ويژه‌اي برخوردارند. امروز به كمك كانال تلگرام، هزينه شروع يك رسانه ديجيتال، براي هر شخص يا سازماني، به صفر رسيده است. اين مسئله باعث شده كه جايگاه و اهميت محتوا، به‌عنوان موتور محرك هر رسانه ديجيتالي، بيشتر و بهتر از هر زمان ديگري، توسط همگان درك شود.

 

راهكارهاي افزايش اعضاي كانال تلگرام

چه مدير بازاريابي، مدير روابط عمومي يا مسئول شبكه‌هاي اجتماعي يك سازمان كوچك، متوسط يا بزرگ باشيد، يا يك كارآفرين كه كسب‌وكار نوپاي خودتان را ايجاد كرده‌ايد، و يا حتي اگر صرفاً بر مبناي علاقه و براي كسب و تجربه كانال تلگرامتان را راه‌اندازي كرده باشيد، راهكارهايي كه براي افزايش اعضاي كانال تلگرامتان داريد، كم‌وبيش مشابه هستند.

براي اينكه بتوانيم درك بهتري از انواع راهكارهاي موجود داشته باشيم، من استراتژي‌هايي را كه مي‌توانيم براي افزايش اعضاي كانال تلگرام به كار ببريم به دودسته اصلي راهكارهاي درون‌گرا و راهكارهاي برون‌گرا تقسيم مي‌كنم.

منظور از راهكارهاي درون‌گرا كه من آن را از عبارت Inbound Marketing اقتباس كرده‌ام، آن دسته از راهكارها هستند كه با تقويت برند و ارزش ادراك‌شده كانال شما، باعث جذب مخاطبان به سمت شما مي‌شوند.

در مقابل، راهكارهاي برونگرا كه معادل outband marketing است، استفاده از ظرفيت‌هاي بيروني براي افزايش اعضاي كانال شما هستند. در ادامه سعي مي‌كنم روش‌هايي كه در هر يك از اين دودسته استراتژي طبقه‌بندي مي‌شوند را با ذكر مثال‌هاي عملي به شما معرفي كنم.

 

راهكارهاي درون‌گراي افزايش اعضاي كانال تلگرام

  1. نام و آدرس مناسب براي كانالتان انتخاب كنيد.

مثل هر فعاليت بازاريابي در عصر ديجيتال، شما بايد بدانيد كه مخاطب ايدئال كانال شما چه كساني هستند. اگر با مفهوم پرسوناي مشتري آشنا نيستيد، مقاله طراحي پرسونا را بخوانيد و مخاطبتان را بشناسيد. علاوه بر اين بايد بدانيد كه كانال شما به دنبال تحقق چه هدفي است. اين دو قدم اوليه، به شما كمك مي‌كند بتوانيد بهترين ايده براي انتخاب نام كانال و همين‌طور آدرس كانالتان را انتخاب كنيد.

سعي كنيد نام كانال متناسب باهدف و فعاليت شما باشد و آدرسي را انتخاب كنيد كه به‌راحتي به خاطر سپرده شود. بهترين حالت براي آدرس وقتي است كه مخاطب شما بتواند به‌صورت شفاهي آدرس شمارا به ديگري بگويد و او به‌راحتي كانال شمارا پيدا كند.

 

  1. از لوگوي اختصاصي استفاده كنيد.

هويت بصري واحد و ثابت و تكرارشونده باعث مي‌شود تصوير برند شما در ذهن مخاطبانتان به‌خوبي تثبيت شود. از لوگو هم به‌عنوان تصوير پروفايل كانال تلگرامتان استفاده كنيد و هم سعي كنيد، لوگوي تان را در تمام تصاوير و ويدئوهايي كه توليد يا بازپروري مي‌كنيد، مورداستفاده قرار دهيد. به‌اين‌ترتيب، هر وقت مطالب شما در كانال‌ها و گروه‌ها منتشر شوند، برند كانال شما بيشتر و بهتر ديده مي‌شود.

 

  1. توضيحات كانال را مختصر، مفيد و گويا بنويسيد.

اگر مخاطبي از مطالب كانال شما راضي باشد، اولين جايي كه براي شناختن بيشتر شما به آنجا مراجعه مي‌كند، قسمت توضيحات (پروفايل) كانال شما است. سعي كنيد از فضاي محدودي كه داريد به‌خوبي استفاده كنيد و مختصر و مفيد، كانالتان را معرفي كنيد. براي انجام اين كار مانند تصوير زير به قسمت پروفايل كانال برويد و روي دكمه Edit كليك كنيد.

پروفايل كانال تلگرام

و سپس مانند شكل زير توضيحات موردنظرتان را يادداشت كنيد و روي دكمه Save كليك كنيد.

ويرايش پروفايل كانال تلگرام

قسمت توضيحات فقط در داخل تلگرام قابل‌رؤيت نيست. كانال شما يك صفحه اختصاصي در فضاي وب دارد كه آدرس آن به‌صورت زير است:https://t.me/dmtbox  و يا https://telegram.me/dmtbox  (به‌جاي dmtbox آدرس كانال شما قرار مي‌گيرد).

بنابراين اين توضيحات در فضاي وب هم به نمايش درمي‌آيند. علاوه بر اين هر وقت لينك كانال شما به‌صورت بالا، در تلگرام منتشر شود، توضيحات كانال به شكل اسنيپت (مانند شكل زير) نمايش داده مي‌شوند:

اسنيپت كانال

 

  1. محتواي باكيفيت توليد و منتشر كنيد.

مهم‌ترين استراتژي در بازاريابي درون‌گرا، توليد و انتشار محتواست. در تلگرام هم ماجرا كم‌وبيش بر همين منوال است. مهم‌ترين وظيفه شما به‌عنوان مدير كانال، توليد محتوايي است كه مخاطبان شمارا جذب كند و باعث شود آن‌ها محتواي شمارا در ساير كانال‌ها و گروه‌ها به اشتراك بگذارند و به‌اين‌ترتيب مخاطبان بيشتري جذب كانال شما شوند.

سؤال مهم اين است كه چه محتوايي را مي‌توان محتواي باكيفيت دانست. پاسخ به اين سؤال به‌راحتي ميسر نيست. نوع و قالب محتواهايي كه براي كاربران جذاب هستند در كانال‌هاي مختلف با موضوعات و مخاطبان متفاوت، باهم فرق دارند و به اين راحتي نمي‌توان حكمي كلي صادر كرد و يك قالب محتوا را بهتر از ديگران دانست.

بااين‌حال، به نظر مي‌رسد چند نكته در اغلب شرايط قالب تعميم هستند:

نكته اول در مورد محتواي متني، سعي كنيد، محتوايتان طولاني نباشد و اگر هم طولاني است حداكثر از اندازه گوشي فراتر نرود. براي اين كار مي‌توانيد پست‌هاي متني‌تان در گوشي تلفن همراهتان قبل از ارسال چك كنيد و اگر طولاني‌تر از حد مجاز بود، سعي كنيد آن را كوتاه كنيد.

نكته دوم همان‌گونه كه در شكل زير مشاهده مي‌كنيد، طبق بررسي‌هاي انجام‌شده توسط BuzzSumo، اين‌طور به نظر مي‌رسد كه اينفوگرافيك ها بيشتر از ساير انواع محتوا بازنشر مي‌شوند. بنابراين اگرچه هزينه توليد اينفوگرافيك بيشتر از اغلب قالب‌هاي محتوايي است، ولي سعي كنيد توليد اينفوگرافيك ها را در دستور كار خود قرار دهيد.

متوسط به اشتراك گذاري انواع محتوا در شبكه هاي اجتماعي

  1. برنامه زماني مشخصي داشته باشيد.

كانال تلگرام، يك رسانه ديجيتال است. مخاطب يك رسانه ديجيتال، مثل مخاطب هر رسانه ديگري، در صورتي به دنبال كردن آن رسانه ادامه مي‌دهد كه احساس كند، آن رسانه به‌صورت منظم و هدفمند اداره مي‌شود و مي‌تواند براي او ارزش‌افزوده ايجاد كند.

انتشار مطالب بدون نظم و ترتيب زماني باعث مي‌شود، برداشت مخاطب نسبت به هدفمند و برنامه دار بودن رسانه شما تغيير كند و از دنبال كردن آن صرف‌نظر نمايد.

سعي كنيد، يك برنامه زماني مشخص براي انتشار محتوا در كانالتان طراحي كنيد و به آن پايبند بمانيد. انتشار بيش‌ازحد محتوا علاوه بر ايجاد مزاحمت براي مخاطب، باعث مي‌شود نتوانيد ثابت‌قدم بمانيد، و از طرف ديگر انتشار با فواصل زماني خيلي زياد، مخاطب را از دنبال كردن كانال شما دلسرد مي‌كند. سعي كنيد حداقل روزي يك مطلب در كانالتان منتشر كنيد.

بهتر است، با استفاده از نرم‌افزارهاي ارسال زمان‌بندي‌شده محتوا در كانال، مانند تولگرام يا تحريريه، مطالبتان را به‌صورت دقيق زمان‌بندي كنيد و در ساعت خاصي از روز آنها را منتشر كنيد. اين كار باعث مي‌شود مخاطب شما به انتشار در آن زمان مشخص عادت كند و وفاداري او به كانال شما بيشتر شود.

ما در جعبه‌ابزار بازاريابي ديجيتال، پست‌هايمان را هرروز ساعت ۱۱ و ۱۸ و با استفاده از پلتفرم تحريريه منتشر مي‌كنيم.  ممكن است در آينده تعداد پست‌ها تغيير كنند ولي سعي مي‌كنيم، نظمي را كه آغاز كرده‌ايم، ادامه دهيم.

 

  1. از يك سبك ثابت محتوايي استفاده كنيد.

براي انتشار محتوا در كانال تلگرامي‌تان، يك راهنماي سبك محتوا طراحي كنيد. در اين راهنما، مشخص كنيد كه چه عناصر گرافيكي در هر پست بايد مورداستفاده قرار بگيرند. علاوه بر اين بايد محتواي شما از سبك نگارشي ثابتي پيروي كند. اگر لحن نوشته‌هاي شما محاوره‌اي است، همه نوشته‌هايتان را محاوره‌اي تنظيم كنيد و اگر از لحن رسمي استفاده مي‌كنيد، سعي كنيد از لحن محاوره‌اي استفاده نكنيد.

راهنماي سبك محتوايي كه ما در جعبه‌ابزار بازاريابي ديجيتال استفاده مي‌كنيم به شرح زير است:

 

راهنماي سبك محتواي نوشتاري در تلگرام

  1. مخاطبانتان را درگير فعاليت كانال كنيد

كانال تلگرام يك رسانه يك‌سويه است. اين موضوع با ماهيت بازاريابي در عصر ديجيتال تناسب ندارد. شما بايستي با استفاده از راهكارهاي خلاقانه‌اي كه طراحي مي‌كنيد، مخاطبان را در توليد محتواي كانال درگير كنيد. طراحي چالش‌ها، مسابقات، نظرسنجي‌ها و يا طرح سؤالات و دريافت بازخورد از مخاطبان ايده‌هايي در اين خصوص هستند.

علاوه بر اين، شما بايد مسير ارتباطي مستقيم و راحتي براي دريافت نظرات، سؤالات، پيشنهاد‌ها و انتقادات مخاطبانتان فراهم كنيد. ساده‌ترين راه براي اين كار آن است كه در قسمت توضيحات كانال، آي دي خودتان يا شخص ديگري را به‌عنوان ادمين كانال در اختيار مخاطبان قرار دهيد.

 

  1. از دكمه‌هاي شيشه‌اي براي جذاب‌تر كردن محتواي كانال و درگيركردن مخاطبان استفاده كنيد

يكي از امكانات جذابي كه مي‌توان در كانال‌هاي تلگرام مورداستفاده قرارداد، قرار دادن دكمه‌هاي شيشه‌اي زير پست‌هاي كانال تلگرام است. با استفاده از دكمه‌هاي شيشه‌اي مي‌توانيد پست‌هاي جذابي طراحي كنيد و سناريوي براي درگير كردن مخاطب با آن پست‌ها اجرا نماييد.

به‌عنوان‌مثال شما مي‌توانيد، زير پست‌هايتان، دكمه لايك و ديسلايك قرار دهيد و از مخاطبانتان بخواهيد در مورد هر پست نظرشان را ثبت كنند. يا مي‌توانيد سؤالاتي طرح كنيد و از مخاطبان بخواهيد گزينه موردنظرشان را كه با استفاده از دكمه شيشه‌اي پياده‌سازي شده انتخاب كنند.

ربات‌هاي متعددي وجود دارند كه مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها دكمه‌هاي شيشه‌اي جذابي بسازيد. يكي از بهترين ربات‌هايي كه من مي‌شناسم @inliniabot است. با استفاده از اين ربات به‌راحتي مي‌توانيد پست‌هايي با دكمه‌هاي شيشه‌اي طراحي و در كانالتان منتشر كنيد.

 

  1. پست‌هاي ترويجي براي عضويت در كانال طراحي كنيد

آخرين راهكار درون‌گرايي كه معرفي مي‌كنم، در مرز بين راهكارهاي درون‌گرا و برون‌گرا قرارگرفته است. استفاده از پست‌هاي ترويجي براي معرفي كانال يك راهكار قوي براي افزايش اعضاي كانال تلگرام شماست. شما مي‌توانيد با استفاده از يك تصوير و  مطرح كردن يك سؤال كه پاسخ آن در محتواي درون كانال شما قابل‌دسترس است به‌عنوان كپشن آن تصوير، و همچنين اضافه كردن لينك جوين به كانالتان در انتهاي كپشن، افراد را در شرايطي قرار دهيد كه براي دريافت پاسخ، مجبور به عضويت در كانال شما شوند.

لينك جوبن (Join Link) لينك يگانه‌اي است كه به كانال شما اختصاص دارد. در شرايطي كه كانال شما جزو كانال‌هاي خصوصي (Private) باشد، عضويت در كانال، صرفاً با استفاده از لينك جوين امكان‌پذير است.

بااين‌حال شما مي‌توانيد به روش زير، به لينك جوين كانالتان دسترسي پيدا كنيد. براي اين كار، روي دكمه Edit در پروفايل كانالتان كليك كنيد تا صفحه ويرايش اطلاعات كانال را مشاهده كنيد. سپس روي دكمه Edit Public Link كليك كنيد. در صفحه بازشده، روي گزينه Private Channel را انتخاب كنيد. بعد از ظاهر شدن لينك جوين، آن را كپي كنيد و جايي ذخيره كنيد و سپس با كليك روي دكمه Cancel، بدون ذخيره كردن اين تغييرات از صفحه پروفايل كانالتان خارج شويد.

 

لينك جوين به كانال

راهكارهاي برونگرا براي افزايش اعضاي كانال تلگرام

منظور از راهكارهاي برونگرا، استفاده از ظرفيت‌هاي بيروني براي افزايش اعضاي كانال شما هستند. راهكارهاي برون‌گرا را بر اساس اينكه مستلزم پرداخت پول باشند يا بتوانيد به‌صورت رايگان و بدون پرداخت پول، و با صرف وقت از آن‌ها استفاده كنيد به دودسته تقسيم‌بندي مي‌كنيم.

راهكارهاي برونگراي رايگان

  1. پست‌هاي كانال را در سوپر گروه‌هاي مرتبط منتشر كنيد

در فضاي وب، اگر محتواي شما باكيفيت و مرتبط با نيازهاي جامعه مخاطبانتان باشد، وب‌سايت شما توسط ربات‌هاي خزنده گوگل بررسي مي‌شود و شما مي‌توانيد به‌اضافه شدن مخاطبانتان اميدوار باشيد. در تلگرام اما بازي به شكل ديگري در جريان است. بدون فعاليت شما، هيچ‌كسي كانال شمارا كشف نمي‌كند. بنابراين بايد خودتان دست‌به‌كار شويد و محتواي باكيفيتي را كه توليد كرده‌ايد، منتشر كنيد.

بهترين انتخاب براي شما، سوپر گروه‌هايي هستند كه موضوعي مرتبط با موضوع فعاليت شما دارند. ما محتواي كانال جعبه‌ابزار بازاريابي ديجيتال را در سه گروه مرتبط با حوزه ديجيتال ماركتينگ منتشر مي‌كنيم.

  1. از تبادل لينك تكي استفاده كنيد

تبادل لينك با ساير كانال‌ها، يكي از مهم‌ترين و بهترين روش‌هاي جذب مخاطب به كانال شماست. تبادل لينك به روش‌هاي گوناگوني انجام مي‌شود. بااين‌حال، يكي از مؤثرترين و ساده‌ترين روش‌هاي تبادل، تبادل تكي است. در اين روش شما كانال‌هايي را كه هم‌سطح و هم‌رده شما هستند و تعداد اعضايشان نزديك به شما است را پيدا مي‌كنيد و با صاحبان آن‌ها وارد مذاكره مي‌شويد. معمولاً بهترين حالت اين است كه يك پست انگيزشي با لينك جوين باهم ردوبدل كنيد كه بيشترين تعداد مخاطبان را به كانالتان بيفزاييد. اگر از قدرت چانه‌زني بالايي برخوردار باشيد، طبيعتاً به نفع شماست كه با كانال‌هايي وارد تبادل شويد كه مخاطبان بيشتري از شما دارند.

 

  1. كمپين‌هاي محتواي مشترك برگزار كنيد

اگر محتواي آموزشي توليد مي‌كنيد يا باور داريد كه محتوايتان براي گروه خاصي از افراد داراي ارزش‌افزوده قابل قبولي است، مي‌توانيد با كانال‌هايي كه عمومي‌تر از شما هستند وارد مذاكره شويد و براي آن‌ها محتواي ارزش‌افزوده توليد كنيد. محتوايي كه شما براي مخاطبان كانال مقصد توليد مي‌كنيد، براي آن‌ها و همين‌طور براي صاحبان آن كانال ارزش‌افزوده توليد مي‌كند و درعين‌حال، چون لينك كانال شما، ذيل آن محتوا ثبت‌شده، باعث افزايش اعضاي كانال تلگرام شما خواهد شد.

 

  1. از امكان اضافه كردن ۲۰۰ عضو اوليه به كانالتان استفاده كنيد

ما در كانال جعبه‌ابزار بازاريابي ديجيتال از اين امكان استفاده نكرديم، چون اعتقاد داشتيم كه اضافه كردن افراد بدون اطلاع و خواست آن‌ها باعث خدشه‌دار شدن برند ما خواهد شد. بااين‌حال تلگرام امكاني در اختيار مديران كانال‌ها قرار داده كه مي‌توانند در ابتداي راه‌اندازي كانال تا ۲۰۰ مخاطب را كه شماره شمارا به‌عنوان صاحب كانال را در دفترچه تلفنشان ثبت‌شده داشته باشند به‌صورت مستقيم، در كانال اضافه كنيد.

اين ۲۰۰ عضو اوليه، مي‌تواند تكانه اوليه مناسبي براي به حركت درآوردن يك كانال تلگرامي باشد. اگر تصميم به استفاده از اين راهكار گرفتيد، در نظر داشته باشيد كه افرادي را به كانال اضافه كنيد كه علاقه‌مند به موضوع باشند و در كانال بمانند، يا در صورت عدم تمايل به حضور در كانال، آن را به‌عنوان اسپم، گزارش نكنند.

  1. آدرس كانالتان را در فضاي وب ثبت كنيد

براي افزايش اعضاي كانال، بايد كاري كنيد كه افراد بتوانند راحت‌تر، شمارا پيدا كنند. يكي از روش‌ها براي اين كار ثبت آدرس كانال در فضاي وب است. اگر وب‌سايتي داريد، حتماً آدرس كانالتان را آنجا درج كنيد. علاوه بر اين، مي‌توانيد آدرس و توضيحات كانالتان را در دايركتوري‌هاي متعددي كه در فضاي وب به‌منظور ايجاد ليست كانال‌هاي تلگرام فارسي‌زبان ايجادشده است، ثبت كنيد. بعضي از اين دايركتوري‌ها به شرح زير هستند:

 

http://tsear.ch/

تي سرچ، در نبود Telemine بزرگ‌ترين جستجوگر در كانال‌هاي تلگرام است. مي‌توانيد به‌سادگي كانال تلگرامتان را درصورتي‌كه در ليست كانال‌هاي موجود در اين وب‌سايت وجود نداشته باشد به آن اضافه كنيد.

 

http://www.canalyab.ir

در اين سايت مي‌توانيد به‌راحتي كانال خود را به ليست كانال‌ها اضافه كنيد.

 

http://telegram-canal.ir/

در اين سايت هم مي‌توانيد به‌صورت رايگان كانالتان را ثبت كنيد كه دو روز كاري طول مي‌كشد و يا اينكه با پرداخت ۱۰ هزار تومان، كانالتان را به‌صورت ويژه ثبت كنيد و از برخي از مزاياي آن بهره‌مند شويد.

 

https://telegfa.com

اين وب‌سايت براي معرفي كانال تلگرام، گروه تلگرام، استيكر تلگرام مورداستفاده قرار مي‌گيرد. براي ثبت لينك كانال بايد در آن عضو شويد و از داخل پروفايلتان، وارد قسمت كانال‌هاي من شده و كانالتان را ثبت كنيد. در اين وب‌سايت هم مي‌توانيد با پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ تومان، مراحل ثبت كانالتان را تسريع كنيد و از امكانات ديگري مانند معرفي به ديگران بهره‌مند شويد.

 

http://www.channelz.ir/

 

http://tkanal.ir

اين وب‌سايت به نظرم حرفه‌اي‌تر و جالب‌تر از بقيه وب‌سايت‌ها آمد. مراحل تأييد كانال با استفاده از رباتي كه به‌عنوان ادمين كانال اضافه مي‌كنيد انجام مي‌شود.

 

http://mychannels.ir/

در اين وب‌سايت مي‌توانيد هم به‌صورت رايگان كانالتان را اضافه كنيد و هم با مبلغ كمي، كانالتان را بعد از ثبت ويژه كنيد تا بيشتر ديده شود.

 

t.me/harchyzbot

اين ربات به‌عنوان ادمين كانال شما همه مطالب كانالتان را ذيل دامنه harchyz.com منتشر و قابل جستجو مي‌كند.

 

ليست وب‌سايت‌ها و سرويس‌هاي آنلايني كه خدمات ثبت و ليست كردن كانال‌هاي تلگرام را ارائه مي‌دهند، محدود به مواردي كه به آن‌ها اشاره كردم نيستند. باكمي جستجو مي‌توانيد وب‌سايت‌هاي ديگري را هم پيدا كنيد كه مي‌توانيد آدرس كانالتان را در آن‌ها ثبت كنيد.

علاوه بر وب‌سايت‌هايي كه مخصوص اين كار طراحي‌شده‌اند، شما مي‌توانيد در ساير وب‌سايت‌هايي كه مرتبط با حوزه كاري شما هستند، آدرس كانالتان را در قالب كامنت به مطالب مرتبط منتشر كنيد و يا در انجمن‌هاي مرتبط، كانالتان را معرفي كنيد.

 

  1. آدرس كانالتان را در tchannelsbot@ ثبت كنيد

يكي ديگر از راهكارهايي كه به‌رايگان در اختيار شما قرار دارد، ثبت آدرس كانالتان در ربات tchannelsbot@ است. با ثبت كانالتان در اين ربات، شما يك صفحه اختصاصي در وب‌سايت  http://tchannels.me به دست خواهيد آورد و مي‌توانيد از مخاطبانتان بخواهيد به شما امتياز مثبت بدهند تا در ليست كانال‌ها موقعيت بهتري داشته باشيد.

 

  1.  در شبكه‌هاي اجتماعي ديگر صفحه‌اي براي كانالتان بسازيد.

يكي ديگر از راه‌هاي معرفي و جذب مخاطب براي كانال تلگرامتان، ساختن صفحه‌اي در ساير شبكه‌هاي اجتماعي و انتشار محتواي كانال يا بخشي از محتواي آن در اين صفحات است. به‌اين‌ترتيب بازهم احتمال ديده شدن شما توسط مخاطبان احتمالي‌تان افزايش مي‌يابد.

 

  1. از تبادل لينك به روش چرخشي استفاده كنيد.

در اين نوع از تبادل شما درآن‌واحد و هم‌زمان با چند كانال تلگرام تبادل مي‌كنيد. تبادل شما با كانال‌ها بر مبناي زمان خواهد بود و بنرها زير هم قرار مي‌گيرند.

 

لازم به ذكر است كه هميشه در تبليغ‌ها و تبادلات، پست‌هاي آخر از درجه اهميت بيشتري برخوردار هستند، بنابراين روند كار به اين صورت است كه در اين نوع تبادل كانال‌هاي با اعضاي كمتر، پست‌هاي آخر خود را ب كانال‌هايي كه اعضاي بيشتري دارند و در تبادل شركت كرده‌اند، اختصاص مي‌دهند و كانال‌هاي بزرگ‌تر نيز كانال‌هاي كوچك‌تر را در بالاي ليست خود جاي مي‌دهند.

معمولاً يك نفر تحت عنوان ليدر يا مسئول تبادل، چينش آن را بر عهده مي‌گيرد. در پايان همه مي‌بايست طبق چينش ليدر، بنرها را در طي زمان خاصي كه توسط ليدر با مشورت ادمين كانال‌ها اعلام مي‌شود، در كانال‌هايشان پخش كنند.

 

ترتيب درج بنرها هم در اين نوع تبادل به اين صورت است كه شما در ابتدا عضو گروهي مي‌شويد كه مخصوص جمع‌آوري بنر كانال‌هايي است كه قصد انجام تب چرخشي رادارند. سپس ليدر يا مسئول تبادل، بنر كانال‌ها را به ترتيب تعداد اعضاي آن‌ها پشت سر هم چينش كرده و در كانال يا همان گروه به ترتيب قرار مي‌دهد.

براي اينكه ذهنيت بهتري نسبت به تبادل چرخشي پيدا كنيد، به اين مثال دقت كنيد:

فرض مي‌كنيم  ۵ كانال مي‌خواهند با هم تبادل چرخشي داشته باشند. يك نفر به‌عنوان ادمين اصلي انتخاب مي‌شود و بنرها را دريافت مي‌كند و آن‌ها را از روي تعداد اعضاي كانال‌ها از زياد به كم مرتبط مي‌نمايد. به صورتي كه كانال با بالاترين تعداد اعضا نفر اول ليست و كانال با كمترين تعداد عضو نفر پنجم ليست مي‌شود.

به‌طور مثال:

۵=۱٫۶۶۰ نفر

 

۴=۱٫۶۹۰ نفر

 

۳=۱٫۷۱۰ نفر

 

۲=۱٫۷۶۰ نفر

 

۱=۱٫۸۰۰ نفر

 

وقتي‌كه زمان تبادل فرامي‌رسد، هركس از بين بنرها بنر مربوط به خودش را پيدا مي‌كند و بنرهاي بعد از خودش را يكي‌يكي و به ترتيب در كانال فوروارد مي‌كند تا به بنر خودش برسد.

مثلاً اگر كسي در ليست بالا نفر سوم  باشد، بنرها را با ترتيب زير در كانالش فوروارد مي‌كند:

 

به ترتيب:

 

۲

۱

۵

۴

 

به اين صورت كه بنر نفر قبل از خودش آخرين بنري است كه در كانال قرار داده مي‌شود.

 

براي پيدا كردن افراد و گروه‌هايي كه تمايل به تبادل لينك داشته باشند، مي‌توانيد در اينترنت و يا در سوپر گروه‌هاي مربوط به اين كار جستجو كنيد. من كمي كار را براي شما با ليست كردن بعضي از گروه‌ها و سايت‌هايي كه خدمات تبادل لينك انجام مي‌دهند ساده‌تر كرده‌ام:

 

 

راهكارهاي برونگراي غير رايگان:

شما با هزينه كردن پول مي‌توانيد به‌راحتي اعضاي كانال خود را افزايش دهيد. اگرچه در ابتدا ممكن است، زياد جالب به نظر نرسد، ولي همه راه‌هاي پولي كه براي جذب اعضاي جديد به كانال وجود دارند، راه‌هاي بدي نيستند. در ادامه سعي مي‌كنم راه‌هاي مختلفي را كه مي‌توانيد با هزينه كردن اعضاي جديدي به كانالتان اضافه كنيد، در دودسته راهكارهاي سفيد و راهكارهاي سياه به شما معرفي كنم.

منظورم از راهكارهاي سفيد، راه‌هاي قانوني و صادقانه است. همان‌طور كه مي‌توانيد حدس بزنيد، راهكارهاي سياه، راه‌هايي هستند كه به‌سادگي مي‌توانيد به‌وسيله آن‌ها اعضاي فيك (fake) يا آفلاين، به كانال‌هاي تلگرامتان اضافه كنيد يا راهكارهاي ديگري كه كاربراني بي‌كيفيت كه نه به خاطر محتواي شما بلكه به دليل ديگري، عضو كانال شما مي‌شوند و به‌احتمال بسيار زياد، به‌سرعت ريزش مي‌كنند.

راهكارهاي برونگراي غير رايگان سفيد:

۱۸.تبليغ در كانال‌هاي تلگرا

شما به سه صورت مي‌توانيد در كانال‌هاي تلگرام تبليغ كنيد.:

تبليغ كليكي: در اين روش همان‌طور كه از اسمش پيداست، شما به ازاي تعداد كليك‌هايي كه روي لينكي كه زير پست تبليغاتي قرارگرفته است، پول پرداخت مي‌كنيد. قيمت كليك، متناسب با موضوع فعاليت كانال‌هايي كه مي‌خواهيد تبليغ در آن‌ها منتشر شود، متفاوت است.  براي استفاده از اين روش، بايد حتماً از يكي از پلتفرم‌هاي تبليغاتي تلگرام استفاده كنيد.

نكته مهمي كه در مورد تبليغات كليكي وجود دارد اين است، كه چندان براي افزايش ممبر تلگرام مناسب نيست. چون لينكي كه زير پست‌هاي تلگرام قرار مي‌گيرد، لينكي به بيرون از تلگرام است و كاربر بايد يك‌بار از تلگرام خارج شود و دوباره به نرم‌افزار بازگردد و اين نرخ تبديل را پايين مي‌آورد.

تبليغ ساعتي و ثابت: در اين نوع از تبليغ، پست تبليغاتي شما ساعات مشخصي در كانال باقي مي‌ماند و بعد حذف مي‌شود و يا بعد از انتشار در كانال براي هميشه باقي مي‌ماند. براي اين نوع تبليغات معمولاً بايد مستقيماً با صاحب كانال وارد مذاكره و توافق شويد. قيمت اين دسته از تبليغات فرمول مشخصي ندارد و بسته به نظر صاحب كانال است. آخرين رقمي كه من ديدم، مربوط به كانال گيزميز بود كه براي ۱۲ ساعت انتشار تبليغ، ۲.۵ ميليون تومان طلب مي‌كرد.

 

تبليغ بازديدي: شناخته‌شده‌ترين و معمول‌ترين روش تبليغات در تلگرام، پرداخت هزينه تبليغ بر اساس تعداد بازديد پست است. كانال‌هاي تلگرام داراي قابليتي هستند كه تعداد بازديد از هر پست در آن‌ها مشخص است. در اين روش، صاحب كانال به ازاي هر بازديد مبلغ ثابتي از تبليغ‌كننده دريافت مي‌كند. اين عدد براي كانال‌هاي مختلف متفاوت است. اين روش، هم توسط صاحبان كانال‌ها و هم توسط پلتفرم‌هاي تبليغات تلگرامي مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

۱۹.تبليغ مستقيم در كانال‌هاي تلگرام

اغلب كانال‌هاي تلگرام شناخته‌شده، ادمين مشخصي براي جذب تبليغات دارند. يكي از بهترين و مؤثرترين روش‌ها براي هزينه كردن پول براي جذب اعضاي باكيفيت جديد، پيدا كردن كانال‌هايي است كه مخاطبان آن‌ها، مخاطبان بالقوه شما باشند.

با جستجو كردن در وب‌سايت‌هايي كه در قسمت قبل معرفي كردم، بر اساس كليدواژه‌هاي مرتبط با موضوع كانالتان و همچنين استفاده از دسته‌بندي‌هاي كانال‌ها، مي‌توانيد كانال‌هاي مرتبط با موضوع كاري‌تان را پيدا كنيد.

Tsear.ch، كه به‌تازگي داده‌ها و دانش فني TgChans.com را هم خريداري كرده، در فقدان Telemine.me كه در حال آماده‌سازي براي لانچ يك نسخه جديد است، فعلاً كامل‌ترين بانك اطلاعات كانال‌هاي تلگرامي است كه من سراغ دارم.

 

۲۰.تبليغ از طريق ايجينت هاي تبليغاتي

اگر تبليغ كانالتان را به يك يا چند كانال سفارش بدهيد و با هركدام از آن‌ها مستقلاً توافق مالي كنيد، مي‌توانيد به‌اندازه جمع تعداد اعضاي فعال آن كانال‌ها، بازديد بخريد. مشكل اين است كه هماهنگي با تعداد زيادي ادمين كانال‌هاي مختلف، كار دشواري است و اگر مشغول آن شويد، احتمالاً تمركز لازم براي انجام كار ديگري را نخواهيد داشت.

در چنين شرايطي است كه مي‌توانيد از كمك ايجينت ها استفاده كنيد. هر ايجينت، با تعدادي از مديران كانال‌ها در ارتباط است و آن‌ها را نمايندگي مي‌كند. شما ديگر نيازي به تعامل با تعداد زيادي ادمين نداريد. طرف شما، يك نفر يعني همان ايجنت است و اوست كه با مديران كانال‌ها هماهنگي‌هاي لازم را انجام مي‌دهد.

شما هزينه تبليغ را بر اساس تعداد بازديد، به ايجينت مي‌دهيد و او به‌اندازه‌اي كه سفارش داديد، با هماهنگي ادمين هاي كانال‌ها، با فوروارد كردن پست شما در آن كانال‌ها، بازديد پست تلگرامي شمارا كه در كانالتان منتشرشده، افزايش مي‌دهد.

درنهايت از مبلغي كه شما به ايجينت پرداخت مي‌كنيد، درصدي بابت كارمزد ايجينت توسط او كسر مي‌شود و مابقي بين ادمين هاي كانال‌هاي مختلف، توزيع مي‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.